3 Nisan 2014 Perşembe

Gelişimsel Kalça Displasizi (Kalça Gelişim Geriliği)!

Açıkçası konu biraz uzun ve detaylı ve bu yüzden bu yazıyı yazıp uzun süre bekledim yayınlamak için. İlk uzun yazım olsun da istemiyordum ama daha fazla beklemek istemedim. Umarım sıkmadan aktarabilirim yaşadıklarımızı.

Lokum kizim Beren’e yeterince gelişmeyen kalçaları sebebiyle iki aylıkken Gelişimsel Kalça Dizplazisi teşhisi kondu. O gün bugündür tedaviye devam.

Yaşadığımız süreci şöyle bir detaylandırayım ( Aslında özet geçebilmeyi çok isterdim ama huyum kurusun bir konuyu anlatırken detaylara inmeden yapamam :) Olsun yazabildiğim kadar yazıcam hem belki benzer şeyleri yaşayanlara da faydası olur :))

Teşhis
Bebeklerin doğumunun ilk 3 ayı içinde rutin olarak çekilen kalça ultrasonu (çoğu doktor 1. Ayın sonunda ister) kalça gelişimi ile ilgili bir öngörü sağlıyor. Bu ultrasonu aman ha ihmal etmeyin derim!

Beren’in kalça açılarında bir gerilik olduğu 1. Ay kalça ultrasonunda fark edildi fakat doktorumuz bir ay daha beklesek kendiliğinden gelişebileceğini söyledi. Açılarla ilgili rakam verip kafa karıştırmak istemem, çünkü her bebekte gelişim farklı olabilir. Gelgelelim 2. Ayda bizim Lokum’un sol kalçası daha da gerilemişti. Bir ortopedi uzmanına görünmemiz gerekiyordu ve 9 günlük bayram tatilinin önündeydik, benim için geçmek bilmeyen 9 günlük bir bayram tatili(!).

Bayram ertesi ilk Pazartesi pediatrik ortopedi konusunda uzman bir doktora gittik, ultrasonlar çekildi ve solda daha ileri olmak üzere her iki kalçaya da Gelişimsel Kalça Displazisi teşhisi kondu. Tedavi yöntemi  olarak da pavlik bandaj gözyaşlarım eşliğinde oracıkta takıldı kızıma… 

Pavlik bandaj, kalça çıkığı ya da gelişim geriliğinde ( gelişimsel kalça displazisi) uygulanan oldukça başarılı bir tedavi yöntemiymiş. Bebeğiniİlk 3 ayında tedaviye başlanması halinde başarı oranı %95in üzerindeymiş. Biz de başımıza gelince öğrendik tabi bunları.





Pavlik Bandajda İlk Gece…

Ömrümün sonuna kadar unutmayacağım hayatımın en sıkıntılı gecelerinden biriydi! 

Doğduğundan beri mışıl mışıl uyuyan bebeğim belki 10 dakikada bir uyanıp çığlık çığlığa ağladı. Yatağında uyumak istemedi, başında bekledim, koynumda uyuttum.
Tabi Lokumum'un kısa da olsa uyuduğu aralarda internette kalça  çıkığı ve pavlik bandaj ile ilgili araştırmalar yaptım.  Bu arada İşinAslı’nda yaşadıklarıma çok benzer şeyler okudum ve Aslı hanıma da mail attım. Sağolsun kendisi mailime geri döndü ve sorularıma cevap verdi.  Hatta önerdiği doktora da gittik, o da benzer şeyler söyledi.
Beren bandaja 1 hafta gibi bir sürede alıştı. Zaman zaman çok sıkılsa da mecburen durumu kabulleniyordu kuzum...

Doktorumuz bandaj tedavisinin ne kadar sürecei ile ilgili net bir şey söylememişti. Sadece en az 2 ay demişti. Ama anne yüreği işte her aylık kontrolde kızım için iki set kıyafet alıyorum yanıma; bandaj çıkarsa giyilecekler, bandaj çıkmazsa giyilecekler… Tam 5 ay sürdü bu döngü, her seferinde kızımın cici kıyafetleri aynen geri getirildi :( (Buraya 5 ay yazınca ne kadar az geldi gözüme, halbuki yaşarken ne geçmek bilmeyen günlerdi :( )
Bandajın ilk günlerinden bir kare...

Beren 4 aylık olana kadar işler kolaydı, zaten hareket kabiliyeti kısıtlı oluyor o zamana kadar. Bu zamandan sonra Beren’de bir kendini kaldırma isteği, bir sürünme isteği peydah oldu ve beni benden aldı… Beren 5 aylık oldu, 6 aylık oldu beklediğimiz seviyeye ulaşmıyor kalçalar. Allah’ım ne sıkıntılı süreç… Tabi bu süre zarfında benim kafamda gitgide büyüyen sıkıntılar… Bandaj yüzünden kızımın oturması, yürümesi gecikecek, sağlıklı yürüyebilecek mi, ilerleyen dönemde bacağında aksama olur mu???? Ve daha niceleri… ( Aslına bakarsanız anne de duruma alışıyor zamanla, yoksa bandaj ilk takıldığı zaman kafamda çok daha trajik senaryolar dönüyordu, ki bu senaryoların sonucunda vücudum alarm verdi ve yüzüm çok ciddi bir egzama döktü :()

Sıkıntılı süreç şükürler olsun yeni yıl ile son buldu ve Beren 7 aylık olduğunda bandajı çıkardık ( Zaten artık bandajda tutmak imkansız hale gelmişti, kendisi bandajını açıp çıkarabilir olmuştu J) Şükürler olsun! Bandaj çıktı ama beklenen gelişme hala tam gerçekleşmedi. Bu yüzden dikkat ediyoruz her şeyine ; iki tane 1 beden büyük bezi üst üste bağlıyoruz ve mümkün olduğunca bacaklarını az birleştiriyoruz. Külotlu çorap, dar pantolonlar, hareket kısıtlayıcı giysiler hala yasak!

Beren şimdi 10 aylık  ve şükürler olsun bütün kuruntularım boşa çıktı, Lokum’um bütün evi emekleyerek turluyor, kendi kendine tutunup ayağa kalkıyor ve sanırım ilk doğum gününde yürüyor olacak :) :) :)

İnşallah bundan sonra hep güzel şeyler paylaşacağım :)

Selamlar,
  

Gönül

97 yorum:

  1. merhaba,doktorunuz kimdi ve bu siyah renkte bandaji nereden buldunuz acaba? biz de kullaniyoruz, hastanede bir bandaj taktilar hic yumusak degil, tahris ediyor her yerini:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beliz Hanım öncelikle acil şifalar diliyorum. Doktorumuz Prof. Dr. Gazi Zorer. Bandajı kendi muayenehanesinde taktı. Malzemesi yumuşak bir malzemeydi kızım sıkılıp sinirlendikçe bacaklarını gerdirmeye çalıştığında ister istemez omuz bölgesinde tahriş oluyordu :( Sizin bebeğiniz kaç aylık? Yardımcı olabileceğim bir konu olursa severek destek olurum. Sevgiler...

      Sil
    2. merhaba canim bnde kizimi uc doktara gtrdm bir yerde cikti 2 yerde cikmadi gazi beye bndw gtmek istyrm ama her aeferde ucret nekadar aliyor bn 250 diye duydm

      Sil
    3. Merhaba, bebeğiniz kaç aylık? İlk aylarda her ay kontrole çağırıyor. Bir ay ücretli bir ay ücretsiz kontrol oluyor. En son gittiğimizde 250 ödedik biz de. 3 doktora götürüp 2 yer yok 1 yer var diyorsa çok ilerlememiş bir durum olabilir. Bu sevindirici bir şey sizin için :) En kısa zamanda kızınızın iyi olması dileğimle... Sevgiler.

      Sil
    4. Mrb ben meltem benim kızım da da kalça cikigi war di 3 aylıkken bandaj takıldı 2 buçuk ay bandaj taktik kalça yerine oturmuş ancak yuwa da gelisim geriliği war dediler şimdi kalça abdukasyon cihazi kullanıyoruz sadece uyurken. .Eğer gelismezse ameliyat edecekler suan 8 aylık bebeğim siz de böyle bu sıkıntı war miydi

      Sil
    5. Meltem hanım merhaba, öncelikle geç yanıtım için çok üzgünüm... epey zaman oldu bloğumu boşlamıştım yorumları görememişim. Umarım şu anda her sey yolundadır :) bizde çok şükür ameliyat gerektirecek bir durum olmadı ama hala takipteyiz. Sizde son durum nedir? Ne kadar zor olduğunu biliyorum ama ne gerekiyorsa geç kalmadan yapılması en iyisi... Umarım ameliyata gerek kalmadan çozülür.

      Sil
    6. Mrb benim kizim 5 aylik oldu ve pelvik bandaj verdiler ve cok sert ayrica ben dayanamiyorum altini nsil degisiyorsu uz aceba doktorumuz bide 3 ay hic cikrmayin dedi banyo da ettirmeyin dedi sag bacaginda cok az bi gerilik var yardimci olursanz cok svinirim:-(

      Sil
    7. Sevim hanim,öncelikle çok geçmiş olsun. Beren'in bandaji takildiginda mevsim yazdı ve bandaj direk badisinin ustune takildi. Bütün yazı citcitli badilerle geçirdik diyebilirim. Kış gelince bandajin üstüne giyilebilecek bir kaç pijama dikmisti bir komşumuz. Kayınvalidem de geniş ağı olan bir iki pantolon ormustu. Öylece idare ettik. Bandaj varken normal pantolon, tulum falan hiç giyemiyor maalesef :( Umarım en kisa zamanda normal seviyelere ulaşır gelişimi... Sevgiyle...

      Sil
    8. merhaba benim kizimda da gelisim geriligi cikti ve doktorumuz bize bandaj gorevini yapan ama daha konforlu olan tubingen cihazini onerdi.bandaja gore cok daha rahat ediyor cocuk.incelemenizi oneririm

      Sil
    9. Mrb kızım 2 ay 21 günlük bizdede tip 2c kalca geriliği var tubingen ortez önerdi nasıl faydasını gördüğümüz endişelerimiz var yardımcı olun lutfen

      Sil
    10. Veyseloskay@hotmail.veya telefon numarası yollum bana bilgi verin lutfen

      Sil
    11. açılarımız bizimde normale döndü aparat çıkarıldı biryaş kontrolünde güzel sonuçlar çıkıklık yok ama sağ gelişim bozukluğu var 6 yaşa kadar takip olmassa amelyat dedi

      Sil
  2. merhabalar, nette araştırma yaparken size rastladım ve hemen soru sormak istedim. kızımın kalça çizgileri asimetrik olduğunu fark ettim bi de doğuştan beri boynunu eğri tutuyordu kalça çıkığından şüphelendim ve doktora götürdüm bu arada kızım 4 aylık olmuştu, utrasona girdik ayrıca flmini çektirdik doktor baktı bir şey yok dedi şuanda kızım 5. ayının içinde ve ben hala emin olamadım çünkü sol kalçanın uyluk kısmı daha içe basık duruyor çizgilere bakıyorum hala asimetrik beni bir şüphe alıyor, sorum şu kalça gelişim eksikliğinde belirtiler ne acaba utrasona girmeden fark edilebilir mi ya da doktor görememiş olabilir mi şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yorumunuzu çok geç fark ettim kusura bakmayın. En doğrusu çocuk doktoru yerine ortopedi uzmanına göstermek. Umarım şu anda her şey yolundadır...

      Sil
    2. Mrb benimde kardeşim 2.5 yaşında kalça geriliği var denildi ameliyat olması lazım . Ama biz sıcak bakmıyoruz bize tavsiyede bulunabilirmisin rica etsem sizce ne yapman lazim

      Sil
    3. Tahir Bey Merhaba, 2,5 yaşında ise artık kemik yapısı sertleşmiş olmalı. Bebelik döneminde kemikler kıkırdak halinde olup henüz tam oluşmadığı için bandaj tedavisi etkili olabiliyor. Doktorunuz ameliyat gerekli diyorsa mutlaka bir bildiği vardır. İçiniz rahat etsin isterseniz, ikinci bir doktara göstermenizde fayda var. Çok geçmiş olsun. Sağlık haberlerinizi almak dileğiyle...

      Sil
    4. Öncelikle yardımın için tşk ederim sağolun .. Dr.kireclenme olup aksamasindan bahsetti bunun hakkında bilginiz varsa SoyleyebilirmisiniZ

      Sil
    5. Benimde oğlum iki aylık kalca gelişim geriliği war ve doktorumuz beşik gbi bsy takti

      Sil
  3. merhaba suan 3.5 aylik kiz bebegm var bebegimi 1 aylikken kalca ultrasonuna götürdüm ve kalca gelisim geriliigi var denildi 1 ay cift bez kullandik 1 ayin sonunda tekrar muayene ye gittik ve kalcalar istnen düzeye ulasmis denildi ve cift bezi biraktik daha sonra kendi kendime kuruntu yaptm ve 3 aylikken tekrar gittim kalca ultrasonuna ve yine gelisim geril8gi ver dendi ve ortopediye sevk edildi ortopedist film cekti ve oda gelism geriligi oldugunu dogruladi pavlik bandaji verdi 2 ay kullanip tekrar gelin dedi ama benim icim icimi yiyor acaba bebegm iyilesecek mi die cok endiseliyim bu konuda bu arada bebegimin teshisi tip 2 a denildi derecelri oluor mu acaba agir hafif die flan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel Hanım, geç yanıtım için kusura bakmayın. Anne olarak hepimiz yavrularımız ile ilgili aynı endişeleri yaşıyoruz. Kalça gelişim geriliği tedavi süreci çook uzun bir süreç. Çocuğun kemik gelişimi tamamlanana kadar (15-18 yaşlara kadar) takip gerektiriyor. Mesela biz dün kontrole gittik. 1 yılda sadece 1 derecelik bir gelişme olmuş. Olması gerekene göre 5-6 derece geride görünüyor. Ama şükürler olsun ki olumlu ilerliyor. Hiç gelişmeme ya da gerileme de olabilirdi. Sizdeki gelişmelerden haberdar ederseniz çok sevinirim. Sevgilerimle...

      Sil
    2. merhabalar en son kontrole gittigimde yani bir ay öncesi doktorum iyilesme oldugunu pavlik bandaji sadece tedbir amacli iki ay daha takmami istedi daha sonra da tedavi bitti dedi insallah bi r daha bi sikinti yasamayiz doktor gecti desede korkuyorm gercekten cok zorlu bi sürec hepimizin yavrulari sifa bulur insallah

      Sil
    3. Aysel Hanım, bu güzel bir haber! Olumlu yönde bir gelişme var demek ki :) Bu süreçte sabır ve pozitif olmak çok önemli. Çünkü çocuklarımız endişelerimizi yakından hissediyor. Bizim doktorumuzun tavsiyelerini sizinle de paylaşayım; beslenmede çeşitlilik sağlayın; süt, yumurta, et, tavuk balık gibi protein ağırlıklı beslenmesinde fayda var, tatlıdan ve gereksiz kilo aldıracak şeylerden uzak durun. Bebekler kilolu olunca çok sevimli oluyorlar ama gereksiz kilo hepimizin iskeletini yoruyor. En ama en önemli tavsiye; "Güneş Banyosu"! Havalar ısındığı gibi bacaklar fora atın güneşin altına :)) Her gün mutlaka güneşlensin. Kemiklerin iyi gelişmesi ve güçlü olması için bu çok önemli! Sağlıklı haberler almak dileğiyle..

      Sil
  4. Merhaba.benim oğlumda şuan 4 aylık.bir aylıkken değerler düşük çıktı ve çift bez takıyorum.dün film çektiler kalça gelişim gerili devam ediyor denildi.çift bez takmaya devam edin dediler.çok endişeliyim.çift bez zaman kaybı olabilirmi.4 ayda düzelme çok az oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çift bez uygulaması ilk aylarda yaygın kullanılan bir yöntem. Ancak bizim doktorumuz çift bezin bir tedavi yöntemi olmadığını ve zaman kaybı olduğunu söylemişti. Umarım sizin durumunuzda pozitif bir gelişme vardır. Haberdar ederseniz çok sevinirim. Çok sevgiler...

      Sil
  5. Bizimde sizin gibi bır hikayemiz var kızım şu an 7 buçuk aylık ve 3 ay gece gündüz 2 aydirda gece takiyoruz aleti basta pavlik bandajı taktik şimdilik abdüksiyon cihazı takiyoruz sizin yaşadığınız endişelerin tümünü şu anda ben yaşıyorum doktorumuz genel durumu iyi dedi ama ben bır anne olarak hala rahat değilim. Allah hiçbir anne babaya böyle birşey yasatmasin ve tabikide herzaman duamdir Allah beterinden korusun. İnşallah bende çocuğumu sapasağlam yürürken görürüm o anı sabırsızlıkla bekliyorum tabiki Allah ın izniyle.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Rabia Hanım, tüm yüreğimle dualarınıza Aminn diyorum. Siz çok şükür en sıkıntılı dönemleri atlatmışsınız. Bebeğiniz de duruma alışmış olmalı. Tabi ki tedavi süreci sabır isteyen uzun bir yol. Mutlaka iyileşecek, ama zaman gerekiyor. Bizimki şimdi koşuyor, zıplıyor hatta bale falan yapmaya çalışıyor :))) Sizinki de yürüyecek, koşacak... Umarım en kısa zamanda güzel haberlerinizi alırız. Çok sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. tesekkurler aceba sizinle nasil irtibata gecebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15:28

      Sevim hanım, lokumkizinannesi@gmail.com adresine telefon numaranızı gönderirseniz ben size ulaşırim :)

      Sil
  8. Mrb öncelikle lokum kızin annesi 😊 benimde kızımda ilk basta olmayan 3aylikken içime dogmus gibi tekrar film cektirme istegim sonucu ortaya çıkan kalça gelisim geriligi çıktı kizimin bacaklari ilk once ameliyat hanede 1 saat orda kalarak alciya alindi (O Kapıda beklerken kendimi hiç bu kadar çaresiz hissetmemiştim ) ) ve bu cok zor bi dönemdi bir haftada kizimin sırtı ve diz arkalari bizim bile dayanamiyacagimiz sekilde yara oldu daha sonra mecbur cikartildi alci abduksiyon ortezi kullanmaya başladık cok sukur bu daha iyiydi digerine gore şimdi 8.ayligız ama oturamiyo yuruyemiyo surekli sirt ustu yatiyo ve bu surec cok uzun surecek duzelme olmazsa ameliyata gidecek doktorumuzdan memnunum ama siz hangi hastaneye gittiniz ogrenebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilknur hanim merhaba, bizimkisi alçı ya da ameliyat gerektirmedi çok şükür. Erken fark edip tedavi sürecine başladığınız için sizin adınıza çok sevindim :) Biz Prof. Dr. Gazi Zorer'in özel muayenehanesine gittik. İlk süreçte her ay biraz masraflı olmuştu ama artık yılda bir kontrole gidiyoruz. Kiziniz da en kısa sürede iyileşir umarım. Çok sevgiler...

      Sil
  9. ya bn size ulasamiyorum ya siz ulasirmisiniz kadirsevimirem@hotmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de size birkaç kez ulaşmaya çalıştım, maillerim geri dönüyor :(

      Sil
  10. Allahım cümle yavrularimiza hasta kullara şifa versin yorumlarınızı okudum
    Ya benim kızım 1.5 aylık iken kalça ultrasyonunda sol kalca da kalça gelişim geriligi çıktı amasya yada yaşıyoruz ortopedi uzmanı bize çift bez bağlayın dedi bir ay sonra tekrar görelim dedi taktik sonrasında bir ay sonra gittik devam edin takmaya dedi Biz bu sürede 1.5 ay oyalandik sonrasında bir ort. Doktorunun önerdiği samsun medikana da Prof. Dok.yilmaz tomak önerildi gittik bize freşka yastigi önerdi ve biz bunu kızıma taktik devamli sonra 4 ay taktik 4 ay sürede kontrole gittiğimizde ilerleme var demişti suan kızım 8.5 aylık çok hareketli freşka yastık ile oturabiliyordu zati doktor freşka yastigi ni çıkartmamiz lazım dedi gündüz çift beze devam gece pansetti cihazi ( ortasında demir li ayakkab) takılacak dedi verdi cm ölçüsüne göre cihazı aldım şimdi yeni başladık kullanmaya geceleri durumum bu her gün internette takip ediyorum çoğu kişi çift bezle geçmiş çok şükür bana sizin onerebileceniz birseyler varmı yardımcı olursanız çok sevinirim varya tek yavrularimiz iyi olsun

    Diyorumki içimden yavrum un kullandı şu cihaz inşallah çektiği eziyetlerin karşısında sıfasını alırda bütün hastalarımız inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Servet Hanım, öncelikle çok geçmiş olsun. Önerebileceğim tek şey bol güneş banyosu :) Kemik gelişimi için çocukların güneşten en iyi şekilde faydalanmaları gerekli. En kısa zamanda acil şifalar dilerim :)

      Sil
    2. Servet hanim merhaba . Bende kizimi yilmaz beye goturecegim . Tedavinkz nasil sonuçlandı.

      Sil
  11. Merhabalar biz şu anda takip asamasindayiz artık çok şükür durumu iyi şükür 10 aylık olduk emekliyoruz bayadir dahada iyi olacak Rabbimin izniyle sizinle paylaşmak istedim tüm bebeklerimize şifa annelerimizi de sabır diliyorum iyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika haber :) İnşallah koştuğu günleri de göreceksiniz :) Sevgiler...

      Sil
    2. Gördüm şükürler olsun kızi iki yaş olacak ama hamdolsun ki sorunsuz atlattık kontrol surecindeyiz darısı tüm sabırla bekleyenlerin başına inşallah sürekli güzel haberler le döneriz hastaneden sevgiler bu arada sizinde iyi haberlerinizi aliriz inşallah

      Sil
  12. Benim kizimda 1 aylik cektirdigimiz ultrason sonucunda doktorumuz cift bezi onerdi 2. Aydada degerler duzelmeyince ortopedi doktoruna yonlendirdi ve bize kalca problemi olmadgni cift beze devam etmemizi 4. Ayda tekrar kontrol icin ultrason cektirmemiz gerektigini soyledi.4.ayda iki ayri yerde ayni gun icinde ultrason cektirdik ve ikisindede farkli sonuclar cikti .biri normal degerlerde biride problemliudi.bu sefer baska bi ortopediste gittik kizima freska cihazini verdi 2 ay sonra kontrole gidicez.daha takali 1 hafta oldu yeni yeni alisiyoruz.ama benm kafam hala bulanik acaba baskasina tekrar gondersem mi yada sorun varsa bu cihaz kac ay takilir yurumesini emeklemesini engeller mi??? Cok uzun oldu ama cevremde bilgisi olan kimse yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nehir Hanım, doktorunuzun teşhisinden emin değilseniz başka bir doktora daha görünün tabiki. Ama bana sorarsanız hiç bir doktor gerekmediği halde çocuğun hareketlerini kısıtlayacak bir alet önermez herhalde diye düşünüyorum! Hiç bir tedavi edici cihaz çocuğun yürümesini engellemez. Belki geciktirir ama engellemez :) Cihazı kullanma süresi kızınızın iyileşme hızına göre değişir. Gönlünüzü ferah tutun :) En kısa zamanda güzel haberlerinizi almak dileğiyle, sevgiler...

      Sil
    2. Benim de kardeşim 2.5 yaşında ondan aynı lokum gibi tesis konuldu ama bize ayakkabı önerildi hergün takmamiza rağmen geriliği gelişmiyor Dr. Kireçlenme olacağını söylüyor bizim ne yapmamız lazım ameliyat olması lazımmış biz ameliyata sıcak bakmıyoruz . Siz neye dikkat ediyorsanız bizde soylermisiniz

      Sil
    3. Merhaba, 2,5 yaşında ise artık kemik yapısı sertleşmiş olmalı. Bebelik döneminde kemikler kıkırdak halinde olup henüz tam oluşmadığı için bandaj tedavisi etkili olabiliyor. Doktorunuz ameliyat gerekli diyorsa mutlaka bir bildiği vardır. İçiniz rahat etsin isterseniz, ikinci bir doktara göstermenizde fayda var. Çok geçmiş olsun. Sağlık haberlerinizi almak dileğiyle...

      Sil
  13. Mrb daha önce size yazmıstımm tedavimiz güzEl sonuç verdi ve cihazı cikartip sadece cift bez kullanıcaz artik ama size bisey sormak istiyorm bastırmak yadakti alet cikinca hemen bastırsam yurutec felan bi sakıncasi olurmu ki ¿ Rabbim hepimizin evlatlarına şifa versinn .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknur hanım, öncelikle bu güzel habere çok sevindim. Çocuğun doğal gelişim sürecine dışarıdan müdahele etmek yasak (yürüteç, kollarından tutup bastırmaya, yürütmeye çalışmak dışarıdan müdahaleye örnektir :))! Cihaz, ne kadar da olsa bir süredir hareketlerini kısıtladığı için kaslarının kuvvetlenmesi zaman alacaktır. Bırakın bebeğiniz kendi kendini zorlayarak ayağa kalkmaya çalışsın, tutunmaya çalışsın. Bu süreç sağlıklı gelişiminin bir parçası :) Kızım 15 aylıkken yürüdü. Başkalarının çocuğunuzun yürümesi ya da yürümemesi ile ilgili yaptıkları yorumlara, bebeğinizin yaşıtlarıyla yapılan kıyaslamalara kulak asmayın :) Zamanı geldiğinde yürüyecek de koşacak da... Güzel haberlerinizi almak dileğiyle, sevgiler :)

      Sil
  14. Merhaba lokum annesi benim kkzimda da ayni teshis var 4 aylik iken farkettik bacagindan ses geliyordu doktora goturduk pavlink bandaji takildi 1ay 2 hafta kullanin dedi 29 nisanda kontrole gidecegiz gec lalmis degilim degilmi icim icimi yiyor cok uzuluyorum.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Bebeğiniz daha çok küçük ve hızlı bir gelişim sürecinde. Yani geç kalınmış diye bir şey yok :) Moralinizi yüksek tutun, bandaj tedavisi çok etkili bir tedavi. En kısa sürede iyi olacağına inanın yeter:) Tüm enerjinizin bebeğinize yansıdığını unutmayın, siz iyi olursanız o da iyi olur! Baharın geldiği bu günlerde bebeğinizi alıp bol bol güneşe çıkın. Güneş, çocuklarımızın kemik gelişimi için en gereken şey... Güzel haberlerinizi almak dileğiyle, sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Merhaba lar benim kızım da da kalça gelişim geriliği var üç gündür kalça abduksiyon korsesi kullanıyoruz uyurken çok zorlanıyor bacaklarını oynatmak istiyor ama mümkün değil tam 180 derece acılı duruyor bacaklar doktorumuz sadece altını değiştirirken cikarmamizi söyledi sorun su ki kızım bu pozisyonda kakasını yapamıyor bunun için bir öneriniz var mi çok zor bir süreç bebekler ve anneler için hepimize allah sabır versin

    YanıtlaSil
  17. Merhaba Deniz hanım, çok geçmiş olsun. Kızınız alete alışma sürecindedir, daha çok yeni... Zamanla alışacaktır, alışınca tuvalet sıkıntısı da çözülür diye tahmin ediyorum. Kızınız kaç aylık yazmamışsınız, bu yüzden beslenmesi ile ilgili bir tavsiyede bulunamayacağım, doktorunuza danışmanızda fayda var. Sağlık haberlerinizi almak dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  18. Merhaba benim kizimda da kalca gelisim geriligi var 2 ay surekl 1 ayda geceleri abduksiyon cihazi kullandik bu ay dr gittigimizde artik cihaz kullanmanin bi anlami yok dedi ve cihazi cikardik ilerleme var ama hala tam iyilesme olmadi 18. Aya kadar takip edicez eger gelisme olmazsa ameleyat dedi suan kizim 9 aylik oturtmaya falan korkuyorum zarar veririm diye cok hareketli bi bebek acaba siz bebeginizi nezaman oturtmaya basladiniz henuz emeklemiyo ona ragmen cok hareketli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rıfat bey merhaba, benim kızıma 2 aylıkken takılmış Pavlik bandaj ve 6 aylıkken oturmaya başladık. Ameliyatı bir durum yoktu yine en doğru bilgiyi doktorunuz verir. Çok geçmiş olsun. En kisa surede iyileşmesini dilerim.

      Sil
  19. Slm benim kizimdada kalca gelişim geriliği var.15 hafta pavlik pandaj kullandik su anda bebek 6 aylik bugun kontrol vardi goturdum röntgen çekildi ve kalcanin daha tam olarak gelismedigini ve cruiser kullanmasi gerekli bir ay sonra kontrol var dedi sizin de fikrinizi almak istedim kullanan varmi ve gercekten duzeliyormu.yardimci olursaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aygül hanim merhaba, cok gecmis olsun. Cruiser aletin biz kullanmadık, belki kullanan biri yardimci olabilir. Sağlık haberlerini alabilmek dileğiyle. ..

      Sil
  20. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. merhaba, yazılanları aynı durumda da olmam sebebi ile üzüntü ama gelişim mesajlarınızı okurken de umutla okuyorum. benim kızıma da 2 aylıkken yapılan ultrasyonda kalça sorunu dendi. doktor çift bez dedi yaptık 7 aylıkken çekilen röntgen de geçmediğini söyledi. kalça eklemlerinin birleşme açısı kötü yeterli değilmiş. ve eklemler gelişmemiş yani gelişim geriliği dedi geçen hafta. ve ottobock marka bir korse verdi. 1 hafta kullandık sonra prof dr gazi zorer e gittik. aynı şeyleri söledi ama korseyi çıkarttı ve pavlik bandajı taktı ofisinde. bunu 4 ay kullanacak dedi. sorum şöyle olacak 7 ayının bitmesine yakın başlanan bu tedavide gelişim olur mu yani nı-ormale döner mi kızım ameliyat veya başka bir şeye gerek kalmadan. yorumlarınızı bekliyorum. hepimize geçmiş olsun. Rabbim evlatlarımıza şifa versin. saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yunus bey merhaba, kızınız elbette tedavinin faydasını görecektir. Bebek oldukları için gelişimleri yetişkinlere göre çok daha hızlı. Ayrica bu durumda ne kadar erken teşhis edilirse o kadar iyi. Gazi bey en doğru bilgiyi size verir. Önümüz yaz, bol güneş tedaviye destek verecektir. Sağlık haberlerinizi almak dileğiyle...

      Sil
  22. Merhaba
    Emzirmeyi nasil yapmistiniz? Benim kizim 8 aylik. Yeni farkedildi. Kucagimda oturtup emziriyorum ama yanlis bir sey yapmaktan korkuyorum

    YanıtlaSil
  23. Merhaba, en doğrusunu doktorunuz söyleyecektir ama ben bizim yastıklarımızdan bir tanesine uzunlamasına yatırıp, bacaklarını serbest bırakacak şekilde emziriyordum. Tedavi sürecince amaç çocuğun kalça/bacak hareketlerini kısıtlamamak. Ayrıca gittiğimiz doktorlardan bir tanesi de yüzü koyun şekilde yatırarak emzirmemi tavsiye etmişti.

    YanıtlaSil
  24. Oncelikle herkese Allah şifalar versin. Benim kizimdada kalça gelisim geriliği var özellikle sol kalcasinda 2.5 aydır pavlik bandajı kullanıyoruz ama pek gelişme olmadığı hatta böyle devam edrese alciya alınacağı söylendi tabi o anki psikolojimi bu durumu yaşayanlar anliyabilir. Tedavi süreci baltalimanı hastanesinde devam ediyor fakat okadar kalabalık ve karmaşık ki kesinlikle düzgün ve sakin bi muayene olamadık. Doktorlarda hep asistan oyüzden sizden bir ricam olucak istanbulda bu işi gerçekten hakkını vererek yapan bi doktor ismi vermeniz. Herkese çok geçmiş olsun. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serdar bey merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Söz konusu evlat olunca eminim mesajınızı okuyan herkes sizi çok iyi anlamıştır. Biz Prof. Dr. Gazi Zorer gözetiminde devam ediyoruz tedavimize. Muayene ücreti biraz yüksek ama süreci kolay geçirmenize destek oluyor. Sağlık haberlerinizi almak dileğiyle, kolaylıklar dilerim.

      Sil
    2. Merhaba sizce palvik bandajimi iyi yoksa freska yastığı iyimi benim kızım palvik bandaji kullanıyor ve ayakların altını pamukla sarıyor um çünkü ayakları ediliyor siz nasıl atlattiniz bu süreci

      Sil
    3. Devamlı taktinizmi pelvik bandajimi

      Sil
    4. Bide merak ettim biz banyo ettirdigimizde çıkarıyorum bandaji tekrar bakıyorum kusura bakma fazla soru sordum galiba ama kafam çok bulanik

      Sil
    5. Sevgi Hanım, freska yastigi daha iyidir ya da değildir diyemem. Kızınızın gelişimi için uygun olanını doktorunuz önerecektir. Kızım bandajı7 gün 24 saat taktı, sadece haftada 1 kez banyo esnasında çıkarıyorduk. Çok geçmiş olsun, sağlık haberlerinizi almak dileğiyle...

      Sil
  25. Oncelikle herkese Allah şifalar versin. İki buçuk aydan beri bizde pavlik bandajı kullanıyoruz ama pek gelişme olmadığı hatta böyle devam ederse alciya alınacağı söylendi tabi o anki psikolojimi bu durumu yaşayanlar anliyabilir. Şuan 4.5 aylık tedavi süreci baltalimanı hastanesinde devam ediyor fakat okadar kalabalık ve karmaşık ki kesinlikle düzgün ve sakin bir muayene yapılamıyor. Sizden bi ricam olucak istanbulda bu işi gerçekten hakkını vererek yapan bi doktor ismi vermeniz.. teşekkür ediyorum herkese çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  27. Selamlar lokum kızın annesi tüm yazıları yorumları okudum hep kiz çocukları ile ilgili sorular gördüm benim oğlumun sol kalçaya gelişim gerilemesi var 2 ay oldu ama hala düzelme yok şimdi 5 ayını geçti çocuğum benim kafamdaki tek bir soru var öyle yada böyle iyi oluyor mu bu günler geçiyor mu çok acı veriyor bu durum ya olmazsa düşüncesi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet bey merhaba, geçmiş olsun öncelikle. Genelde erkek çocuklarında rastlanan bir durum değil, ama olmaz da değilmiş. Tedavi sürecine ne kadar erken başlanırsa iyileşmesi de o kadar hızlı olacaktır. Hepimiz geçtik, geçiyoruz bu duygusal dönemden. Benim kızım şu anda 3 yaşında koşuyor, oynuyor, koltuk tepelerinden inmiyor :) Geçecek inşallah... Sağlık haberlerinizi almak dileğiyle...

      Sil
  28. Benim kizmdada 4 buçuk Aylıkken tek bacağında kalça gelisim geriliği teskisi kondu. Çift bez başlayın altı aylık olnca getirin dedi doktorunuz ama smdi gözyaşları icnde bu yazıları okudum çift bez gerçekten zamn kaybı olablirmki kizm altı aylık çok harektli yerinde drmuyo o bndaji verirlerse nasl takcak çok üzgünüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, doktorunuz doğru yönlendirmeyi yapıyordur mutlaka ama çocuk hastalıkları uzmanınız mu çift bezi önerdi? Çocuk doktorları bu durumu gerektiği kadar önemsemeyebiliyor maalesef. İyi bir ortopedi uzmanına göstermenizi tavsiye ederim. Çünkü bizim doktorumuz çift bez bir tedavi yöntemi değil, bir farkındalık yöntemidir demişti. Belki de kızınızın gelişim geriliği çok az ise, çift bez bağlayıp bacaklarını daha açık tutmasını sağlayarak geçebilir diye düşünmüş olabilir. İkinci bir doktora göstererek emin olabilirsiniz. Sağlık haberlerinizi almak dileğiyle...

      Sil
  29. Merabalar internette belki bişeyler bulurum umuduyla gezerken size rastladım. benim kızım 8aylık sağ kalçada gelişim geriligi dediler açılari sağ58 sol62 4.ayda ortez kullanmaya başladık 2ay kullandık 1cm gelişim göstermiş cihazı değiştirdi 2 ayda onu kullanmamizi söyledi fakat sadece 1 ay kullanabildik çok ağlıyordu kontrole gittik hiçbir gelisme olmamış takmaya devam 2 ay sonra kontrol dedi.fakat çok olumsuz konuştu belki 3 ay belki 5 ay takcaz gelisme gostermezse 1.5 yaşında operasyon yapcaz dedi.merak ettigim sizinkinde de açılardami sıkıntı vardı.acılar kaçtı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, doğrusu tam açıları net hatırlamıyorum ama 60'ın altındaydı. 5 ay taktı kızım bandajı. Bebekler başlangıçta çok ağlıyorlar ama canları acıdığı için değil, alıştıklarından farklı bir şeyle karşılaştıkları için. Biliyorum anne baba için biraz zor ama bu süreçte ağlıyor deyip de bandajı çıkarmamak gerek. 1 haftada alışıyorlar. Bandajın aralıksız takılması çok önemli. Sabırlı olmak gerek :( Umarım en kısa zamanda sağlık haberlerinizi alırız. Çok geçmiş olsun.

      Sil
  30. iyi geceler. Benim kizimda dogar dogmaz ultrason cekildi ve biz o gunden sonra 3hafta boyunca cift bez kullandik.. ondan sonra ortopedi doktor sol bacagin degerlerin dusuk oldugunu soyledi ve o gun palvik bandaj takti. Bu degerlerde 6-8hafta takilsa yeterli demislerdi fakat kizim suanda 5bucuk aylik ve hala takiyor.buarada biz baltalimanina gidiyoruz.gecen ay degerleri cok iyiydi yukselmistide doktorumuz gun icinde 3-4saat serbest birakabilirsiniz demisti fakat bu ayki kontrolde cumhuriyet bayramindan dolayi operator dr film cekti ve degerleri baya dusmus bi bilgi vermedi bu neden olabilir acaba. Onceden 7gun 24saat sabak aksam takiyordum haftada 1-2bayo ediyo ustunu degistirirken cikartiyodum.buarada kemik de olusmaya baslamis bu degerlerini engellermi arti acaba bandaji onceki gibimi takmaya devam etsem bilemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elmas Hanım Merhaba, en doğru bilgiyi doktorunuz verir tabi ama bizim doktorumuz 5 ay boyunca aralıksız 7/24 taktırdı. Sadece haftada 1 gün banyo için izin vardı. Takmanızda fayda olduğunu düşünüyorum, doktorunuz ile ilgili bir şüpheniz varsa başka bir uzmana daha gösterin içiniz rahat etsin. Bizim 3,5 yıl geçti aradan hala tam iyileşme olmadı, yılda bir kez kontrollerimiz devam ediyor. Ama sıkıntı veren bir durum yok çok şükür. Bu bir süreç, inşallah kızınızın koştuğu günleri göreceksiniz. Sağlık haberlerinizi almak dileğiyle :)

      Sil
  31. Merhaba Gönül Hanım,

    İyiki yaşadığınız bu süreci bizimle paylaştınız. Sizin yazdıklarınız, diğer ebeveynlerin yazdıkları biraz olsun umut oldu. Buraya yazan diğer aileler gibi bizde de maalesef kalça gelişim geriliği var. 3ayi bitmek üzereyken pavlik pandaj takıldı. 25gundur kullanıyoruz. 22 günlükken çekilen ultrasonda pek bir gelişme görülmedi. Sizin bu 5 aylık yorucu serüveninizde durum nasıl ilerliyordu? Aylık ultrason cekimlerinde ilerleme var miydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Desire, Bizim de aylık kontrollerde çok yavaş ilerleme olduğu zamanlar oldu. 1 derece dahi olsa ilerleme varsa işler yolunda demektir. Belki bir ay ilerleme olmayıp sonraki ay hızlı bir gelişme de olabilir. Sağlık haberlerinizi almak dileğiyle :)

      Sil
  32. Benimde kızım 4 aylik oldu bugün. 3 gündür palvik bandaj takıyoruz. Ama içim çok aciyo ona her baktığımda ağlıyorum. 3 gündür araştırıyorum acaba geçer mi yürür mu güzel güzel kıyafetler giyer mi. Bizim doktorumuz pijamaları ağ kısmını yirtmamiz söyledi. Nasıl pijamalar giymeli.alttan Citcitli bady giydirmemde sıkıntı olur mu destekli oturtabilir miyim.palvik bandaj la beraber çift bez de kullanmalımiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle geçmiş olsun. Pavlik bandaj tedavisi esnasında ekstradan çift beze gerek yok. Tedavi boyunca külotlu çorap, normal pijama, tulum vs. giydiremiyoruz. Ben elbise giydirdiğim zaman külotlu çoraplarının ağ kısmını keserek giydiriyordum. Onun dışında kayınvalidem bandaj ölçülerine göre ağı geniş şalvar gibi bir iki pantolon örmüştü. Bunlarla idare ettik. Özel dikim olsa bile bandajın üzerinden giyilecek şekilde ölçü alınmalı. Çok güzel kıyafetler giyecek, yürüyecek merak etmeyin :) Ben yoğunluğumdan ötürü yakın zaman paylaşımı yapamadım ama kızımın son halini instagram hesabımızdan takip edebilirsiniz. Sağlık haberlerinizi almak dileğiyle :)

      Sil
  33. Merhabalar... Bizde de 2 aylıkken kızımın sağ kalçasında gelişim geriliği tespit edildi, çok sınırda bir değerdi; 1 ay çift bez kullandık 3. ayında açı biraz daha iyiye gitmişti ama gerilik hala vardı ve yine sınırın 1 2 puan altındaydı 4. aya kadar yine çift beze devam ettik 4. ayında artık film çekildi gelişim geriliği devam ediyordu ama hala çok minik olduğu söylendi ortopediye yarın göstereceğiz bugün yerinde yoktu. Çocuk doktorumuz muayene etti; bacaklarını açmasında hiçbir sorun yok, uzunluk farkı yok.Çift bezle zaman mı kaybettik diye düşünüp üzülüyorum:( Bebeğim çok hareketli; doktor ne diyecek ne önerecek bilmiyorum, kafam çok karışık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili İrem, en iyisini doktorlar bilir tabiki. Ne derece gelişim geriliği olduğunu bilemediğimiz için yorum yapmak doğru olmaz. Çift bez yerine pavlik bandaj kullanmak mutlaka iyileşme sürecini hızlandırır. Ben cevap yazana kadar sanırımi doktora gittiniz. En kısa zamanda sağlık haberlerinizi almak dileğiyle...

      Sil
    2. Evet gittik doktora, ortopedi film istedi bu kez. Sağ kalçada çekirdek henüz oluşmamış, sorun yok, 1 ay sonra tekrar bakalım dedi. İçimiz rahat etmedi bir başka ortopediste daha gittik o da bandaj önerdi şimdi. Açıkçası kafam karıştı ama sanırım bandaj takılması daha iyi olacaktır takılmamasından...

      Sil
  34. merhabalar lokum kızın annesi :) bende bal kızımı dr.gazi zorer e götürüyorum.doktorumuzdan cok memnunuz umarım bizde güzel sonuçlar alırız, fakat bize ölçülerle ilgili bir bilgi vermedi, sağda hafif gelişim geriliği dedi ve 1. ayda ultrason bakmadı 2. ayda bakacagını soyledi.pavlik kullanıyoruz. size ölçü belirtmişmiydi acaba...cevabınız için şimdiden teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  35. Merhabalar,bilgiler için teşekkür ediyorum öncellikle.Bizimde kızımın bir bacağı 59 diğeri 56 çıktı. Bu fazlamıdır. Çift bez giydirin dedi doktor.

    YanıtlaSil
  36. Merhaba bende bugun kizimi goturdum doktora henuz 1 aylik kalca cikigi icin ultrasonla bakti ve dediki sag kalcasi sola gore henuz gelismemis 15 gun sonra tekrar gorelim ben o kadar korkuyorumki insallah kizimin birseyi yoktur

    YanıtlaSil
  37. Merhabalar bizde bu zor sureci yassyanlardaniz. kesinlikle cift bez kullanmayın biz onun maduriyetini yaşadık bir ayiniz bosuna gitti pavlik bandaj kullanin. Çocuk dr.değil cocuk ortopedisi ile ilgilenen volume gidin

    YanıtlaSil
  38. Merhabalar, bugun yiğenimin kalca gelişim gerikigi oldugunu soylemis doktor ve uzmana yonlendirmis fakat daha detayıni bilemiyoruz ne derecede olduğunu... 15 aylik ve 8 kilo 600 gr kendi basina tutunmadan odadan odaya yürüyebiliyor. Biz ayaklari ice basıyor gibi geldi o yuzden götürmüştük doktora ama cok sukur oyle birsey yokmus fakat ultrason sonucundan kalca geriligi olduguju öğrendik 15 aylik yuruyen bi bebek icin nasil bi tedavi uygulanir ki duzelme sansi var midir hic bilmiyorum ve cok endise ediyorum

    YanıtlaSil
  39. Merhabalar benim oğlum 1.5aylıkken teşhis konuldu pablik bandajlı kullanıyorum ama her alt değiştirmemde bandajı çıkarıp tekrar takıyorum siz nasıl bandajı çıkarmadan alt değiştiriyordunuz öğrene bilir miyim

    YanıtlaSil
  40. Oncelikle butun ailelere gecmis olsun diliyirum. Benim kizimda da gelisim geriligi vardi. 6 ay kullandik . Simdi kizim 27 aylik. Benim size sorum ise su bubgelisim geriligi tekrarlar mi acaba. Beni aydinlayirsaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  41. Merhabalar. Oncelikle butun bebeklerinize rabbim sifa versin.Benim kizimda da vardi . 6 aylik bi surecten gectik . Cok sukir rabbime ki atlattik. Tabi kontrolleriniz devam ediyor. Benim size sorum su gelisim geriligi tekrarlar mi. Beni aydinlatirsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  42. Merhabalar, üstteki yazılardan çok faydalandım. Ben de tecrübelerimi paylaşmak istedim. Bizim kızımızın da 2'nci ayında devlet hastanesinde kalça testinde ultrason testi sonucu:"Sağ kalça alfa açısı 51 derece, beta açısı 52 derece. Tip2 kalça ile uyumlu olup ortopedik klinik muayene bulguları ve 1 ay sonra kontrol sonografisi önerilir. Sol kalça alfa açısı 61 derece, beta açısı 50 derece. Tip 1a normal kalça ile uyumlu olarak değerlendirilmiştir." yazıyordu. Devlet hastanesinde, radyoloji uzmanı doktor bize çocuğumuzu iyi bir ortopediste göstermemizi söyledi. Biz de özel bir hastanede iyi bir ortopedist bulduk(Muayene ücreti de çok fazla değil). Ortopedist bizden film istedi, çektirdik. Filme göre her iki kalçada gelişim geriliği var dedi. Uzunca anlattı bize. Erkenden teşhis edilmesi çok iyi oldu dedi. 1 yaşına kadar %95-%99 oranında iyileşme sağlanıyor dedi. Abduksiyon aleti önerdi bize(ottobock marka, 250 tl civarı bir fiyatı var). Bu aleti 1 yaşı dolana kadar takacak çocuk, dedi (24 saat boyunca takılı duracak). 2 ay takıp tekrar gittik bir film daha çektirdi. İyileşme var dedi. Yine 2 ay sonra tekrar gideceğiz.

    YanıtlaSil
  43. Mrb kızım 4,5 aylık çekilen filmde sağ bacağında gerilik tespit edildi bandaj kullanıyorum ancak kızım çok hareketli hareket ettikçe bandaj ayağından çıkıyor her yerde aynı marka bandaj var nasıl bir çözüm bulabilirim frejka yastığı ya da diğer cihazlar daha mı kullanışlı doktor 1 ay sonra gelin dedi ama galiba bu yüzden daha erken gideceğiz

    YanıtlaSil
  44. merhaba benim kizim denizim boncuguma da 1 aylikken sol kalcada gelisim geriligi teshisi konuldi zaten dogdugundan berj asiri aglamasi vardi 1 ay bekleyelim gecebilir denildi 2 aylikken bandaj karati alindi tabi ben hicbiseyden habersiz bandaj nasil.birsey bilmiyorum gulumsuyorum endise duymuyorum bir medikale gittik olculere gore dikildi taktilar ve dunyam basima yikildi perisan oldum aglamaktan kizim agliyor ben agliyorum ilk gun cikarttim dayanamadim ama nasil agliyorum sonra 1 hafta sonra komtrolw gittik ben cikarttigimi soyledigimde doktor bana sen hic iyi bir anne degilsin iyi anne olsan bunu asla cikartmazsin dedi ve ben o.an karar verdim kizim agliyor uyumuyor pisik oldu omuzlari beline geciriyor altindan temizleyemiyorum eltim ve esim sagolsun sirf altinj degistirmek icin esim is yerinden eve geliyordu cok zorlu bie surecti 15 gunde bir yikiyoruz doktor kontrollerde bisiler soyluyor ama anlamiyorum sonunda 6 aylikken bandaj cikartildi iyilesti ama kontrollere devam denildi dunyalar benim oldu ama cocuk bacaklarinin vaglanmasina nasil alismissa kendini serbest birakiyordu surekli zamanla duzeldi oturdu emekledi 1 yasinda kontrole gittik gayet iyi yuruyunce getir denildi tutunarak kalkiyor tutunarak yuruyor ama 17 ayina kadar kendi basina yurumedi surekli sinir krizleri gecirdim ve kizim 17 aylikken ilk kez babasina yurudu hemen doktora goturduk bizim doktorumuz maalesef hastaneden ayrilmis baska doktora gittik asistan cekilen rontgenlere bakti sag kalcada bozukluk var iyi seyler diyemeyecegim size dedi nasil olur sol.kalca bozuktu sagda bisey yoktu nasil sag bozulur ben cocugu 5 ay once getirdim hicbiseyi yok denildi diye israr edince uzmani cagirdi rontgene bakti asistana biseyler soyledi bak.acilar nerden nereye gelmis duzelme var falan catilari duzgun dedi uzman ameliyata gerek yok 6 ay sonra getir dedi (halbuki asistan doktor ameliyat diyebiir dedi) o anda bagira bagira aglamaya basladim insanlar disardan iceri girdi ne oluyor diyr sakinlestiremedler beni uzmana surekli bisey yok dimi diyorum neyse sakinlesip ev yolunu tuttum kasim ayinda 6 ay doluyor ama ben cok.korkuyorum her aklima grldiginde agliyorum lokum kizin annesi sizin yazinizi okuyunca cok agladim cok arastiriyorum kizim 20 aylik ve guzel yuruyor merdiven cikiyor koltuga cikip iniyor oynuyor zipliyor goruntude bir sorun gorunmuyr iki kalca esit aciliyor hareket kisistliligi yok ama arada kosunca dusuyor benide o korkutuyor ama kizim biraz telasli.yuruyor o yuzden dusuyor olabilir dikkatsiz yuruyor yani lokum kizin annesi kiziniz suanda kac yasinda ve durumu nasil bana ne olur ulasip bilgi verebilirmisiniz şatır kurşun facebook hesabim eklerseniz memnun olurum

    YanıtlaSil
  45. Merhaba benim kızımda da kaşça gelişim geriliği var iki aysır tübinger cihazı kullanıyoruz ama cihazı çıkardığım zaman sanki kızımın bacakları ondan bağımsız hareket ediyor gibi kas kuvveti yok gibi çok canım sıkılıyor bu duruma sizdede böyle bir durum oldumu

    YanıtlaSil
  46. Iyi günler bandaj çıktıktan n kadar sonra düzeliyor biz bi aydır takıyoruz sanki bacakları yokmuş gibi hiç basamıyor sizdede böyle oldu mu

    YanıtlaSil
  47. Merhaba bizde pavlik bandaj takiyoruz 4 aydir ama.sag bacagi sanki ice dogru kendini sariyot sizdede boyle bosey oldumu

    YanıtlaSil
  48. Merhaba anneler bizim.malesef 3 yasta topallama sorunumuz yuzunden 5 doktora gittik altinci doktoe taniyo koydu ve kalca cikigi ve gelisim geriliginden ameliyat olduk2 ay alcida kaldi sonrasinda ortasi demirli bi cihaz taktik 3 hafta oldu bugun 2 ay kalacakmis yuva gelismezse tekrr ameliyat dedi odum kopuyor varmi bizim gibi gec yasta farkedip ameliyat olan

    YanıtlaSil
  49. Benimde bebegim 6 aylik oldu sol kalcada once gelisim geriligi dediler sonrada kalca çikigi dendi 3 aydir tubigen takiyorum. Insallah duzelir.. ama icim hic rahat degil birde baska doktora gostermek istiyorum..Rabbim butun bebislere sifa versin.. yazanlardan Allahim Razi olsun. Cok sey ogrendim.

    YanıtlaSil
  50. Birde sorum var bebek 6 aylik mama masasina oturtabilirmiyim kalca cikigina daha zararli olur mu.

    YanıtlaSil

Siz yazın Lokumum yıllaaar sonra okusun :) Annesi cevapları geciktirmez :))))